Snöhoppning

Nu har jag E4:an bak på gräsmattan.



Ställde upp en 6 hindersbana modell "lärabebishoppa" dvs ett gäng rättuppstående med 2 st bommar på varje, exet, halvtvåan och ett plank.

Freja var först ut. Hon upptäckte snabbt att det var en djupfryst gräsmatta hon satt på och började tugga i sig. När jag skulle få henne att sluta tuggade hon på mig istället. Hårt. Tur jag hade vantar på mig.

Efter lite pill och tugg på bommarna fattade hon att man skulle hoppa över hindren och det gick skapligt. Lugnt och sansat, lite rolig bakbensteknik men över kom hon i alla fall.



Färg???


Sen var det Ixias tur.
Hon flög som en tok i selen, Inte av rädsla men det var 190 km/t som gällde hela tiden. Hon laddade mot första hindret och flög över det och nästa. Det bådade ju gott tänkte jag.
Men det var det ända hon hoppade. Hon fortsatte banan fram i samma fart men sprang under hindren.
Spelade ingen roll vad jag gjorde, hon sprang under dem i alla fall. testade ett par gånger till med det gick bara inte så hon fick hoppa in i buren igen. Förhoppningsvis har hon glömt det till nästa gång och det går bättre då.





Kommentarer
Postat av: Lina

Sikka söta små djur de blev av dom små hårbollarna du hade med dig i somras;)

2009-02-15 @ 13:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0