Sovmorgon

Slog inte upp ögonen förrens kvart över 8 imorse, skönt att få sova ordentligt.

Gårdagskvällen blev hur mysig som helst med massa god mat, lite vin, tv-spel och tvtittande. Somnade visserligen till filmen, vaknade under reklamen trodde vi men det råkade visst vara reklamen i filmen efter den vi skulle se, haha.

Idag är det snöslungning som gäller, har lånat Svenne och Anitas medans dom är borta. Jag ska få en stor slungad plätt på baksidan, tänkte hoppa lite kaniner, evigheter sen sist.

Freja och Ixia ska få testa hoppa för första gången, de två tjejjerna som jag tog hand om i somras då deras mamma dött när de var en knapp vecka gamla.
Jättekul att de hållit sig så tama men det är väl kanske inte så konstigt när de är handmatade och uppfödda här inne på kontoret och tillbringat dagarna i Granngårdens dusch då jag jobbade.

Någon som har förslag på tävlingsamn åt dem? Har inte kommit på några jag tycker passar.
Freja är brokad av något slag, skulle kunna sätta lillfingret på att hon är dubbelbrokad men hennes mamma var tydligen madagascar så det stämmer ju inte. Hon har så lite färg att det är svårt att säga vilken färg det är på det brokade. Madagascar eller någon mörkare siames kanske. Supersöt i vilket fall!
Ixia är svartbrokad.
Båda är av lite större än dvärgvädurstyp med jättelånga hängöron.

Far: Svartbrokad större kanin med flaxöron, troligen Gotlandskanin i honom
Mor: Madagascar dvärg(?)vädur

Sen har dom en madagascarbrokad bror som jag sålde till kelhem. Övrig stam okänd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0