Sparris och sms

Soppan blev kanon!
Hade inte alls det jag behövde hemma för att följa receptet så fick improvisera en hel del. Den tog max 20 minuter att göra allt som allt och har superenkla ingredienser. Hur den blev så god vet jag inte ;-)

Sparrissoppa

1 burk konserverad sparris
5 dl kycklingbuljong (är man betald tv-kock gör man sin egen, annars tar man en tärning och 5 dl vatten)
5 dl grädde (sa aldrig att soppan var nyttig)
2 st små gula lökar
2 st vitlöksklyftor
1/2 msk mjöl
1/2 krm chili
salt och vitpeppar

Koka upp buljongen.
Hacka löken, krossa vitlöken och stek försiktigt, det får inte bli brunt. Använd gärna riktigt smör, det blir godast så.
Häll i löken i buljongen, sen på med grädde, sparrisen du skurit i bitar, mjöl, chili samt salt och peppar.
Koka några minuter.
Mixa med mixerstav tills soppan är slät och det blivit skum på den.

Nu står den i kylen och väntar tills ikväll. Då är det bara att värma upp den och mixa upp nytt skum.

Till huvudrätt blir det paprikor fyllda med nötfärs, färska champinjoner och massa chili.
Finns lite glass till efterrätt om vi blir sugna.
Har köpt ett jättegott vin till också =)





Jag kan inte skicka sms!!!

Min batteri tog slut under eftermiddagen på jobbet igår. Laddade på det någon minut i bilen, slog på telefonen och läste igenom de sms som damp in. Svarade på ett och precis när jag skickade iväg det la batteriet av igen.
Kom hem,ladde ordentligt och slog på telefonen igen.
NU FUNKAR DET INTE ATT SKICKA SMS!

Allt jag skriver hamnar i utkorgen.
Har raderat alla sms, startat om luren, dragit ur sim, batteri och  minneskort, raderat numret till meddelandecentralen och lagt in det igen...you name it...

Kom på att jag fortfarande har systers gamla LG telefon här. Den gick igång fast den legat i flera månader. Skickar mina sms gör den också. Fel på telefonen alltså.

Ringde Elgigantens kundservice och sa att jag vill lämna in den...IGEN. De har redan haft den på lagning en gång tidigare för ett annat fel, tog nästan tre veckor och fick ingen lånetelefon fast jag bad om det. Har haft den sen i august förra året, 6 månader alltså.
Då säger dom på Elgiganten att jag måste  ringa Sony Ericsson kundservice först för att se om det är något fel jag kan åtgärda själv???
VAD HÅLLER DOM PÅ MED???

Nyare telefoner verkar ha problem med mjukvaran hela tiden. Kommer väl innan det är färdigt (förhoppningsvis) få lämna in den för lagning, vara utan den i 3 veckor fast deras policy är att det ska ta 2 veckor, de uppdaterar programvaran och sen får jag tilbaks den igen.
Deras förhoppning är väl att den ska hålla tills garantin tar slut och jag tvingas köpa en ny.

Lillebror Erik har en äldre Sony Ericsson, en jätteslimad som jag var så avundsjuk på när han skaffade, hehe. Den är snart 2 år tror jag och han var sugen på att byta trots att han inte har problem med den. Väl inne i butiken så blir han rådd att hålla hårt i den då de modeller som finns att köpa nu har problem med det mesta.
Jag tror jag håller med dom.

Nej nu ska jag dra på mig lite andra kläder och smutta lite på vinet medans jag förbereder resten av maten tror jag.


Okej att den jävlas med mig. Men visst är den söt?

Kommentarer
Postat av: Lynn

Maten lät jättegod! Längtar faktiskt tills jag får flytta hem till min sambo igen och börja laga mat, hur osannoligt det än låter :P



Bor hos morbror i Kumla nu, pluggar på Örebro universitet... Längtar hem :/



Hoppas att allt är bra med dig (fast du inte kan skicka sms...)



kram!

2009-02-16 @ 12:05:27
URL: http://elineevelyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0