Blomstershopping

Efter jobbet idag åkte jag hem och hämtade upp Svante sen bar det iväg på blomsterhandling. Har ju lyckats få Ullöss på alla blommor i hela köket så var tvungen slänga skiten och sanera fönstren ordentligt.

Hade tänkt mig en hög med lämpliga grönväxter som överlever det mesta (inget vatten och när de väl får så är det massor, dåligt med näring och taskigt med omplantering). För trots att jag är så gott som uppväxt i en trädgård och jobbade där i 7 år så är det ju bara så tråkigt att sköta inomhusblommor.

Men tji fick jag.

Fanns nästan inget att välja på. Och vem vill ha petunior i köksfönstret?

Blev 4 st visserligen snygga men ack så tantiga perlagonior. En ampellilja full med bebisar och en fallskärmsblomma (ceropegia sandersonii). En sådan har jag ärligt aldrig sett någon gång men den är skitcool. Och dyr. Köpte den ändå och ruinerade oss.



Fröken Fallskärm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0