Boktävling

Läste i Marias blogg att man kunde vara med och tävla om den här boken. Är nog precis vad jag och Buck behöver.
Vi tränar på rätt mycket hemma och vanlig "koppellydnad" funkar hur bra som helst.
Han lystrar bra och tycker det är superskoj att vara snabb i vändningarna. Eller ja, så snabb en Grand Danois kan vara kanske =)
Men när kopplet åker av åker lydnade för det mesta ut ur skallen på honom. Tro mig jag har testat ALLT under åren. Ibland kommer han som ett skott på inkallning men oftast tar det väldigt lång tid eller så springer han åt ett helt annat håll.

Nybörjarkurser, lydnadskurser, ledarskapskurser, motivationsinkallning, inkallning i lina, på inhängat område. Tror verkligen jag gjort allt.
Har inte vart något problem med de två hundar jag haft tidigare. Fast det är klart det är skillnad att vara med dem och träna redan när de är valpar och inte som i  Bucks fall 1,5 år.

Men boken kanske kan ge lite tips på vägen!


http://hundblogg.bloggagratis.se/



Kommentarer
Postat av: Alex

Igår läste jag ut Ceasar Millans (hundprataren) bok (den som är översatt till svenska) läs den istället, Tok bra!

Kram!

2009-03-05 @ 07:43:54
URL: http://blogg.alarsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0