Det bidde inget

Det var knappt jag tog mig till Bollnäs imorse. Det låg 10 cm snö på vägen, var helt oplogat fram till Glössbo.
Snön liksom vräkte ner, inge kul alls.

Väl i Bollnäs så var vädret inte mycket bättre. Vi skulle inte ha hunnit i tid till tävlingen om vi ens tagit oss fram...

Men vi har haft kul ändå! Inte ofta man sitter tre pers och äter hamburgare och dricker kaffe i nästan en timma på statiol, en lördagmorgon,  halv 7 eller vad klockan var, haha.

Var ju tvungen att titta på Zekans bebisar också, de är bara för söta. Och tidiga för sin ålder. Skuttde runt på soffan med oss och hoppade till och med upp i knät fast de bara är 2 veckor gamla.

Sen tänkte vi släppa hundarna en sväng. Maria kom på den geniala idén att åka till självaste Lågnäsparken. Så det gjorde vi. Inte många där en lördag morgon kan jag säga =P
Så de rejsade runt där bra länge innan de blev trötta. Laika trottsade tröttheten och låg och grävde när orken sinade. Hon e rolig hon.

Shoppingsuget satte i så vi köade utanför nyöppnade Karlssons innan de slog upp portarna. Vi och pensionärerna. Några barnfamiljer vars barn åkte upp och ner i rulltrappan också. Maria var bra sugen på att åka lite extra hon också men jag förbjöd henne.

Sen fyndade vi järnet. Jag köpte bla 6 st t-shirts, 5 till Svante och en till mig för 10 kr/st. Bra kvalité verkade det vara på dem också. Sen köpte jag och Maria oss en varsin precis likadan randig tröja för jag tror det var 30 kr.

Därefter åkte jag och Buck hemmåt. Stannade till vid farmor en timme och hann äta lite också.

När vi kom hem släppte jag in kaninerna i deras burar igen. De har fått åkt bil med oss hela dagen, undrar vad dom tänkte på, de är väl vana att få komma ut och tävla när de blir instoppade i transportbur.

Nu har jag precis dammsugit och torkad av golvet. Kaffet är påslaget och Erik och Carro är på väg hit för en liten fika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0