Inte min kväll

Nej det har det verkligen inte varit.

Jobbade till 18:30 sen halkade jag mig ut till bilen. Börjar man sent finns det inte en chans i världen att få en hyffsad parkeringsplats, börjar man 9:15 får man räkna med att knalla från Skattemyndighetens vattenfyllda parkering.

Hade armarna fulla i kassar med pantburkar som vi samlat ihop för att handla frukt för också.
In på Lidl, handlade lite själv också efter att ha vällt en massa gammal coca cola över hela jackan vid pantautomaten.
75 kr fick jag ihop i burkar. Sen var det bara att snabbräkna lite i huvudet för att få pengarna att räcka.

Gick ju så där bra kan jag säga, 109 kr ville dom ha för lite frukt? Hmmm...matten är inte på topp.
Sen slog tjejjen i kassn helt galet i maskinen men en KVART senare stapplade jag ut i bilen. Höll inte ens på att få kvittot med mig eftersom de behövde det för att rätta till missen i kassan men det tokvägrade jag eftersom det var till jobbet.

Kom hem vid 19:45 och kastade ihop lite blomkål och grejer till en soppa som fick koka medans jag gick ut och matade kaninerna. Stressen var på topp och på väg ut från köket viftade jag ner en glasburk med ris i golvet.

Sopen borta - ut med dammsugaren - sög upp hälften - påsen full - leta ny påse - välta ut allt ris IGEN - dammsög resten och välte sedan ut den fulla dammsugarpåsen som jag ställt på golvet bakom ryggen. Suck.

Kaninen Rocky hade på ett obegripligt sätt lyckats ta sig ur buren igår. Försökte finta honom men han var för smart så fick inte tag i honom igår. Lämnade dörren öppen till kaninhuset och ställde fram mat och vatten som han har gjort slut på åtminstone.
När jag kom ut nu ikväll så skuttade han glatt fram till mig men jag tänkte inte fega som igår utan kastade mig emot honom vilket resulterade i ett knä som värker sat*n och en livrädd kanin som la benen på ryggen och tog flykt under kaninhuset. Det var bara att ge upp.

Inte blev maten god heller. Trodde verkligen på hemgjord blomkålssoppa men den smakade beskt? Vad har man gjort för fel då?

Kommentarer
Postat av: Josefine

vart jobbar du nu gumman? :)

2009-03-10 @ 22:05:09
URL: http://sonderslagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0