Ledig lördag

Här har man vart effektiv på morgonen.
Började med att tömma ett par jättehinkar med sot från pannan. Inte mitt jobb i vanliga fall och inte var jag duktig på det heller.
Hällde ut allt försiiiiiiktigt bak i gödselstacken, jo tjena vad bra det gick. Hela jag är svart.

Har kört ett par maskiner tvätt också, äntligen börjar tvätthögen krympa, har var lite slarvig på sista tiden.

Sen var jag ut och klippte lite kaninklor. Buck gnällde och ville ut så tänkte, va fan.
Släppte ut honom. Lös.

Men det gick jättebra! Han var med mig hela tiden bak hos kaninerna. Drog nån repa runt huset bara. Sen sa jag åt honom att jag skulle gå in och väntade mig att han i vanlig ordning skulle säga "TADA" (ja han kanske inte säger det bokstavligt, men har ni sett honom rymma vet ni vad jag menar...), vända på rumpan och sticka men nej då. Han följde med mig in =)

Nu ska jag sörpla lite kaffe och plocka in tvätt.



Buck i somras

Kommentarer
Postat av: Karin

Men är du inte rädd att han ska sticka iväg ut på bilvägen? Jädrans vad stor han är alltså, man skulle ju inte våga hälsa på dig när han finns där:S

2009-03-07 @ 10:31:41
URL: http://karin81.blogg.se/
Postat av: Karin

Nej jag har inte träffat honom, vill nog inte heller. Han är väldigt fin men jag har blivit rädd för stora hundar, vet inte varför.

2009-03-07 @ 10:49:54
URL: http://karin81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0